Zarządcy nieruchomości Warszawa i cała Polska potrzebują różnych umiejętności. Jak już informowaliśmy w jednym z naszych artykułów, jednymi z najważniejszych są umiejętności interpersonalne. Wynika to z tego, że praktycznie codziennie mają oni kontakt z właścicielami lub najemcami lokali. Ważne jest więc, aby odpowiadali na pytania w sposób profesjonalny i terminowy. Dziś udzielimy kilku podpowiedzi, jak to robić.
Jak udzielać odpowiedzi na pytania?
Inaczej wygląda komunikacja we wspólnotach mieszkaniowych (sporo na ten temat pisaliśmy już na naszym blogu), a inaczej w nieruchomościach komercyjnych. Nasz artykuł będzie poruszał ogólne zasady komunikacji, a każdy zarządca nieruchomości Warszawa lub inne miasto oceni, które wskazówki przydadzą mu się najbardziej.
- Dbaj o szybkość odpowiedzi.
Żyjemy w świecie, w którym wszyscy się śpieszą i cenią sobie szybkie reakcje. Jeśli to możliwe, odpowiadaj w przeciągu 24 godzin. Będzie to wyrazem tego, że przejmujesz się pytającym. Ponieważ może to być trudne, jeśli pytania się nagromadzą, to warto wybrać odpowiedni rodzaj komunikacji – może to być e-mail, SMS bądź specjalnie do tego stworzone aplikacje.
Jeśli nie uda Ci się odpowiedzieć w wyznaczonym czasie, bo np. musisz zdobyć więcej informacji, poinformuj o tym pytającego. Jeżeli proces się przedłuża bądź w stałym kontakcie z zainteresowanym.
Oczywiście należy ocenić priorytety. Mogą się zdarzyć pytania, które wymagają natychmiastowego działania. Może to być kwestia bezpieczeństwa albo tego, by nie powstawały dalsze szkody.
- Zachowuj się i odpowiadaj profesjonalnie.
Co to oznacza? Bądź uprzejmy i odpowiadaj spokojnie oraz z szacunkiem, nawet jeśli nie jest to łatwe. Nie używaj nieformalnego lub obraźliwego języka. Ostrożnie dobieraj słowa.
Udzielaj wyczerpujących odpowiedzi. Jeżeli chcesz uniknąć nieporozumień i kolejnych pytań, nie odpowiadaj w sposób niejasny lub niepełny.
Bądź wyrozumiały i empatyczny. Pokazuj, że przejmujesz się problemem i że podchodzisz do tematu poważnie. Unikaj postawy lekceważącej. Bądź opanowany.
Prowadź rejestr komunikacji, co pomoże w razie ewentualnych sporów.
- Zanim odpowiesz – upewnij się.
Aby udzielić wyczerpującej i dokładnej odpowiedzi, zbierz niezbędne informacje. Doprecyzuj, co konkretnie pytający ma na myśli i zapoznaj się z przepisami, rozwiązaniami, itd. Jeśli trzeba, poradź się specjalistów.
- Nie kończ kontaktu udzieleniem odpowiedzi.
Co mamy na myśli? To, abyś upewnił się, że ktoś jest usatysfakcjonowany Twoją odpowiedzią. Oczywiście mamy tu na myśli, że udzieliłeś wyczerpujących wyjaśnień, a nie że odpowiedziałeś po jego myśli, bo to nie zawsze jest możliwe.
To tylko kilka praktycznych podpowiedzi, które mogą Ci pomóc być dobrym zarządcą nieruchomości. Dzięki temu będziesz zachowywał pozytywne relacje z mieszkańcami lub najemcami, a także zadbasz o dobre działanie nieruchomości.
W swojej pracy staramy się działać tak, by nasi klienci byli zadowoleni ze świadczonych przez nas usług. Jeśli szukają Państwo zarządcy nieruchomości Warszawa i okolice, zachęcamy do skorzystania z naszej oferty.