Zarządzanie budynkami komercyjnymi a bezpieczeństwo budynku oraz interesy właściciela.

Blog nieruchomości MAWEN

Zarządca nieruchomości komercyjnych ma naprawdę dużo pracy (o tym, co konkretnie robi, przeczytasz w naszym poprzednim artykule). Dzisiaj skupimy się na 2 dziedzinach jego pracy: po pierwsze jak powinien dbać o bezpieczeństwo budynku, a po drugie jak ma zabiegać o interesy właściciela nieruchomości.

Zarządca nieruchomości komercyjnych a bezpieczeństwo budynku.

Jednym z głównych zadań zarządcy nieruchomości Warszawa jest zadbanie o bezpieczeństwo budynku. I mamy tu na myśli szeroko rozumiane bezpieczeństwo – fizyczne i kontraktowe. Czym one są? Bezpieczeństwo fizyczne obejmuje zarówno bezpieczeństwo samego budynku, jak i jego użytkowników. Zadbanie o nie będzie więc wymagało zapewnienie ochrony fizycznej (artykuł o tym, czy zatrudniać ochronę budynku, znajdziesz pod tym linkiem), ale też dopilnowanie, by wszystkie urządzenia systemy oraz instalacje działały sprawnie. Zarządca nieruchomości komercyjnych powinien również sprawdzać, czy najemcy, usługodawcy oraz firmy wykonujące w budynku jakieś prace posiadają ubezpieczenia zarówno majątkowe, jak i od odpowiedzialności cywilnej.

Bezpieczeństwo kontraktowe to natomiast zadbanie o to by właściciel obiektu był zabezpieczony finansowo, i to zarówno, jeśli chodzi o poniesione przez niego koszty, jak i o zyski z nieruchomości.

Zarządca nieruchomości komercyjnych a interesy właściciela.

Zarządca nieruchomości komercyjnych podejmuje działania w imieniu właściciela. Ma za zadanie stać na straży jego interesów, ponieważ został mu powierzony majątek o bardzo dużej wartości. W związku z tym podejmując jakiekolwiek działania, powinien robić to w sposób szczególnie staranny, zawsze rzetelnie rozliczać się z poniesionych wydatków, ale też na bieżąco informować właściciela o tym, w jakim stanie jest nieruchomość i o wszelkich sytuacjach, które jej dotyczą. W tym celu powinien przygotowywać regularne sprawozdania – najlepiej pisemne. Powinny być one staranne i dokładne, ale równocześnie precyzyjne i zwięzłe.

Aby współpraca dobrze się układała i przynosiła jak najlepsze efekty, właściciel nieruchomości powinien ufać zarządcy, z kolei zarządca powinien być lojalny wobec właściciela (na naszym blogu opisywaliśmy już zależność zarządcy od właściciela nieruchomości). Czy taka lojalność oznacza, że zarządca będzie ślepo wykonywał wszystkie polecenia właściciela? Oczywiście nie. Jeżeli bazując na swojej wiedzy i doświadczeniu, zarządca nieruchomości widzi, że decyzja właściciela nie jest najlepsza, to ma prawo, a nawet obowiązek poinformować go o tym oraz uzasadnić swoje stanowisko. Czy właściciel musi go posłuchać? Oczywiście nie. To do niego należy ostateczna decyzja, ale powinien ją podjąć w oparciu również o informacje udzielone mu przez zarządcę nieruchomości.

W taki właśnie sposób staramy się zarządzać powierzonymi nam nieruchomościami komercyjnymi i nie tylko takimi. Jeżeli chcecie Państwo, żebyśmy przygotowali Wam wycenę, to zachęcamy do wypełnienia stosownego formularza znajdującego się na naszej stronie internetowej.

Zarządzanie budynkami komercyjnymi a bezpieczeństwo budynku oraz interesy właściciela.

Wyszukaj tematu na blogu

Start typing and press Enter to search