Zarządzanie centrami handlowymi – zmiany i wyzwania

Blog nieruchomości MAWEN

Jakiś czas temu napisaliśmy artykuł o tym, w jaki sposób pandemia, wojna i wysoka inflacja wpłynęła na rynek najmu komercyjnego. Również zarządzanie centrami handlowymi stanęło przed wyzwaniami i zmianami związanymi z wymienionymi problemami. Dziś postaramy się napisać, jaka jest obecnie sytuacja w tym zakresie naszych działań.

Czy sytuacja już się ustabilizowała?

Z pewnością nie sposób odpowiedzieć jednoznacznie na pytanie, jaka jest obecna sytuacja centrów handlowych. Odpowiedź będzie bowiem zależeć od miejsca, w którym dane centrum się znajduje oraz od jego charakteru. W Polsce można przyjąć, że generalnie obroty galerii handlowych regularnie wzrastają. Również liczba odwiedzających podniosła się w stosunku rok do roku.

Mimo że duża część zakupów przenosi się do internetu, to jednak centra handlowe dobrze sobie radzą. Wynika to z możliwości połączenia zakupów z wizytą w kinie, ze zjedzeniem czegoś, itd.

Oznacza to, że w większości centrów handlowych ceny najmu powróciły do wysokości sprzed pandemii (a czasem nawet większych), nie ma już zbyt wielu pustostanów, a więc nie jest łatwo nowym najemcom wejść do galerii. Jedynie jeżeli jakieś centrum handlowe radzi sobie gorzej, zarządca nieruchomości komercyjnych musi być bardziej elastyczny i bardziej skłonny do negocjacji z najemcami.

Jak zmieniło się zarządzanie centrami handlowymi w ostatnich latach

Dużo zmian przyniósł rozwój technologii. Dzięki niej można mieć bardzo dobry, całodobowy nadzór nad budynkiem. Dodatkowo bardzo precyzyjnie można analizować liczbę i rodzaj odwiedzających, a także ich zwyczaje zakupowe. Dużym polem do popisu są również odpowiednio prowadzone media społecznościowe. Z jednej strony zarządca nieruchomości komercyjnych może być naprawdę bardziej wydajny i ukierunkowany na klienta. Z drugiej zaś strony musi się nauczyć odpowiednio analizować, rozumieć i wykorzystywać zgromadzone dane. Jest to wyzwanie, ale daje duże możliwości odpowiedniego promowania miejsca.

Bardzo też wzrosła potrzeba zapewnienia bezpieczeństwa klientom centrów handlowych. Jest to jedno z największych wyzwań na całym świecie. Ochrona musi być wyczulona na wszystkie zagrożenia, a jednocześnie nie przytłaczać swoją obecnością klienta. Trzeba pogodzić tu profesjonalizm z byciem przystępnym i przyjaznym. Z pewnością zarządca nieruchomości komercyjnych musi odpowiednio szkolić swój personel ochrony. O tym, jak wybrać firmę ochroniarską i co ochraniać, pisaliśmy już na naszym blogu.

Jak już wyżej wspominaliśmy, nadal gastronomia i rozrywka przyciąga klientów. Aby jednak wyróżnić się na tle konkurencji, odpowiednie zarządzanie centrum handlowym, wymaga przygotowania ofert, które nie łatwo znaleźć gdzie indziej. Dobrze jest zrównoważyć liczbę fast foodów z restauracjami. Kluczowe będzie poznanie odwiedzających i dopasowanie oferowanych rozwiązań do ich potrzeb oraz oczekiwań. Warto również wykorzystać element zaskoczenia i zaproponować coś, czego nikt się nie spodziewa.

Jeżeli chciałbyś skorzystać z usług zarządcy nieruchomości Warszawa i okolice zachęcamy Cię do skontaktowania się z nami. Chętnie wykorzystamy nasze doświadczenie dla dobra Twojego centrum handlowego.

Zarządzanie centrami handlowymi – zmiany i wyzwania

Wyszukaj tematu na blogu

Start typing and press Enter to search